Adakah Benar Tuduhan Melulu kepada Timb Ketua Cawangan Pangsa Perdana ?

Daripada pemerhatian yang dibuat secara kasar kepada Kandungan tuduhan dibuat didalam Laman Blog Dewan Pemuda PAS Wangsa Maju, pada hemat saya masih lagi terdapat keraguan kepada pertuduhan tersebut. dengan penceritaan berniat jahat dengan tuduhan yang dibuat secara melulu.

Jika diperhatikan kepada Perbezaan Nama Pelapor kes yang dikatakan sebagai suami Wanita terbabit .

Didalah Harian Metro, Suami Wanita terbabit dikenali sebagai RAZIF , Manakala Pada Kandungan Email yang dibuat oleh BUJANG SUSAH , Nama Suami Wanita terbabit ialah ALANGAZIZSHAM.

SIAPAKAH NAMA SEBENAR SUAMI WANITA TERBABIT ?

Setelah Itu , Apabila melihat kepada Laporan Harian Metro yang sengaja ditutup oleh laman blog Pemuda PAS Wangsa Maju.



Sementara itu, Ketua Penolong Pengarah Jais, Mohamad Rais Rasid, berkata pihaknya belum menerima laporan kes terbabit, namun akan membuat tindakan susulan termasuk siasatan terperinci terhadap tangkapan itu.



“Walaupun tangkapan dilakukan pegawai masjid bersama penduduk, Jais masih mempunyai bidang kuasa untuk mengambil tindakan susulan termasuk pendakwaan kerana pegawai masjid dilantik oleh Jais dan mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan sewajarnya.
“Bilal, imam, nazir dan siak adalah pegawai masjid yang dilantik Jais dan tindakan yang diambil mereka tidak boleh dipertikaikan. “Dalam siasatan ini kami akan dapatkan keterangan saksi dan laporan daripada pihak sepatutnya seperti pihak masjid sebelum mengambil tindakan lanjut untuk pendakwaan,” katanya.
Disini Sebenarnya, Masih terdapat keraguan mengapa lelaki terbabit "Dibawa" ke Balai Polis Bukit Puhong , dimana Lelaki terbabit konon kononnya didakwa bahawa menukar report tangkapan bahawa dia tidak bersalah kerana dikatakan rumah beliau telah pun diceroboh.

Disini telah timbul lagi tandatanya keraguan, SIAPA CEROBOH RUMAH SIAPA ?

Sekiranya ini benar, mengapa laporan mengenai perkara ini tidak sampai ke pengetahuan Pejabat Kadi Daerah?

Walaupun Pegawai Masjid boleh mengajukan sendiri,Mengapa pula perlu menunggu Pois untuk bertindak?

Walaupun tindakan mereka tidak dipertikaikan oleh Jabatan Agama Islam Selangor diatas pentauliahan mereka yang dibuat oleh JAIS sendiri, Ahli Jawatankuasa masjid terbabit, Harun Nayan beserta tiga ahli kariah termasuk imam masjid di situ Masih menunggu tindakan polis yang mana berada diluar kuasa polis untuk bertindak.

 “Laporan polis mengenai tangkapan pasangan khalwat itu dibuat imam yang mengetuai serbuan. Ia bagi membolehkan pihak Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat siasatan lanjut selepas ini.



Apakah sebenarnya dengan tidak melaporkan kepada Jabatan Agama dan menyalahkan kepada polis semata mata akan dijadikan sebagai isu polemik , sedangkan BUKAN KUASA POLIS DIRAJA MALAYSIA untuk menangkap pesalah syarie ?

Masih lagi terdapat keraguan kepada pertuduhan ini .

Disini Saya Bersependapat dengan Ketua Penolong Pengarah Jais, Mohamad Rais Rasid, dimana menurutnya, jika ada bukti menunjukkan pasangan terbabit melakukan kesalahan syariah mereka tidak akan terlepas daripada dikenakan tindakan mengikut Enakmen Jenayah Syariah Selangor.


Amplify’d from dppwm.blogspot.com

(PANAS) ANAK TANGKAP IBU BER'DOGGY' DGN TIMB. KETUA UMNO




Posted by
Abu Nu'man


Monday, February 7, 2011






Sial punye Timb. Ketua Cawangan UMNO, Pangsa Perdana yang juga Pengerusi Rukun Tetangga  ditangkap dengan isteri orang itu dikatakan merupakan Pekerja Am Rendah di sebuah universiti (standard UMNO). Selebihnya sila baca surat di bawah ini yang didakwa ditulis sendiri oleh suami wanita terbabit (copy dari blog Bujang Susah):-




(ini dia muka Rosli Alias itu.. yang belakang tue dah ade rupe perempuan tersebut)


(ini muka ibu sial tue yang semasa ditangkap tanpa seurat benang pun... ada tak iras-iras dengan yang muka kat atas) 


(ini plat keta barua UMNO tersebut... saman tertunggak PDRM sebanyak RM70 je... maklumat daripada DAPAT 32728...wakakaka)




(... ini berita daripada HM...)

(HM) KUALA LUMPUR: Seorang isteri berusia 38 tahun terkedu apabila dicekup suami sendiri ketika asyik memadu asmara bersama teman lelakinya di sebuah rumah di Puchong Perdana, dekat sini.
Lebih mengaibkan perbuatan terkutuk wanita itu turut disaksikan anak perempuannya berusia 18 tahun yang mengikuti serbuan bersama beberapa pegawai sebuah masjid di kawasan itu.



Suami wanita terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Razif, 47, berkata ketika serbuan kira-kira jam 2 pagi pada 2 Februari lalu, isterinya yang bekerja di sebuah hotel di ibu negara, berdua-duaan dengan teman lelakinya berusia 49 tahun... (berita lanjut korg cari sendiri... sebab aku nak highlightkan yang UMNO tue je..)
Read more at dppwm.blogspot.com

Ulasan