Siapa Yang Menandatangani Notis Pertukaran Cikgu Makrof ?

Pada kebiasaannya , Sekiranya pendedahan yang dibuat oleh wakil PAS akan dibuat secara Pendedahan penuh , beserta dengan bahan bukti. Tetapi , amat menghairankan apabila pendedahan yang dibuat oleh calon wakil rakyat PAS pada edisi pilihanraya kali ini , seperti menyembunyikan bukti daripada pandangan umum. Ini kerana , ianya masih merupakan cakap-cakap kosong. Persoalan yang paling mudah disini, SIAPAKAH YANG MENANDATANGANI NOTIS PERTUKARAN TERSEBUT ?

Apabila fitnah yang diserang bertalu talu kepada Pengarah Pelajaran Johor, Markom Giran. yang mahu menjejaskan karier penjawat awam, tidakkah Sebenarnya melihatkan bahawa daripada Krisis perebutan jawatan didalam perkhidmatan awam yang diheret kedalam dunia politik menunjukkan bahawa Kerajaan Barisan Nasional masih lagi membela kakitangan awam yang simpati kepada perjuangan politik pembangkang ?

Perkara ini juga seperti yang telah berlaku di Negeri Selangor Darul Ehsan, Dimana Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri,, Khusrin Munawi yang merupakan Bekas Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor dimana perlantikan tersebut diperkenan oleh DYMM Sultan Selangor sendiri dimana telah terpaksa Jawatan kuasa khas bagi melindungi kepentingan politik Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor.



Masih lagi dalam persoalan,

Adakah terdapat mana mana pegawai kerajaan yang sangup menandatangani notis pertukaran Cikgu Makrof ?

Amplify’d from www.malaysiakini.com
Usaha pindah suami kerana gagal 'kawal isteri'
Kuek Ser Kuang Keng
Jan 17, 11
11:15am
Kementerian Pelajaran Johor cuba menukar suami kepada calon PAS di Tenang Normala Sudirman daripada kawasan itu ke Johor Bahru atas alasan beliau tidak dapat "mengawal isterinya".
tenang by election pas announce candidate 160111 normala sudirman with husband
"Guru besar beritahu, ia kerana saya gagal kawan isteri, merujuk kepada penyertaan politiknya dalam PAS," kata Makrof yang telah mengajar di Tenang sejak 13 tahun.
Menurut Makrof, notis pertukaran itu tidak menyatakan sebarang sebab.

"Kami bantah keputusan itu. Normala sudah letak jawatan (sebagai guru).
"(Kami beritahunya) mereka tidak patut baut macam ini, jika mereka tidak menarik balik, kami akan panjangkan perkara ini kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia atau adakan sidang media.
Read more at www.malaysiakini.com
 

Ulasan