Malayan Union Dan Two state Solution untuk kepentingan Penjajah

Salam Kemerdekaan Daulah islamiyah.


Kita Sangat Beruntung mencapai kemerdekaan dari pihak British. Kita Pernah mengalami Keadaan Yang berlaku pada 1946 dimana Gagasan Malayan Union dicadangkan. Jika ketika itu, Pemimpin pemimpin kita menyokong gagasan Malayan Union, Tanah Melayu tidak akan berubah sebagai tanah milik kolonial British.

Ternyata, UMNO yang ditubuhkan pada 11 Mei 1946 telah membawa perubahan kepada Malaysia Untuk berubah menjadi negara yang merdeka seperti yang kita lihat pada Hari ini.


Pengekalan Idea Kuasa Penjajahan.

Perkara yang menarik perhatian saya ialah Perjanjian Two state solution Palestin. Ianya Hampir sama dengan apa yang berlaku pada dengan penubuhan Malayan Union pada tahun 1946 dan juga Keadaan di Palestin pada waktu ini dari pengekalan penguasaan Penjajah.

Satu watak yang muncul pada ketika itu ialah watak Sir Harold MacMicheal yang mengugut dan juga menggunakan segala pengaruh agar kesultanan negeri-negeri tanah melayu dapat di kuasai dikuasai oleh Pihak British. Hampir juga Negeri negeri ditanah melayu terlepas menjadi sebahagian daripada kolonial Inggeris.

Keadaan yang sama juga berlaku dipihak Palestin Pada tahun 2007 didalam usaha untuk mempengaruhi Palestin untuk mempersetujui rancangan two state solution, Seorang yang serupa sama dengan Seorang Tokoh Pembaharuan ekonomi dan keboleh-percayaan dari negara kita dibawa masuk kedalam International Crisis Group dengan misi yang sama dengan Sir Harold Mac Micheal untuk memberikan harapan kepada Palestin untuk merdeka dengan Two State Solution.

Dan dengan adanya watak tersebut didalam ICG membawa Pihak berkuasa Palestin ke meja perundingan , Tetapi Sehingga ke hari ini Rejim zionis Masih lagi tetap dengan pendirian mereka tidak akan melepaskan Baitul Maqdis yang menjadi tempat suci bagi 3 agama, iaitu Islam Kristian dan juga Kristian. Dan Bumi Tebing barat telahpun dirobek dan dilukakan dengan sepenuh kekejaman pleh bangsa zionis.menjadikan Usaha Untuk rundingan damai lebih sukar kerana Gaza yang dikuasai oleh pihak hamas tidak bersetuju mengenai genjatan senjata yang dirancang.

Adakah perundingan tersebut memihak kepada Palestin atau pun rejim zionis?
On July 19, 2009, Netanyahu said "United Jerusalem is the capital of the Jewish people and the State of Israel," and "Israeli sovereignty in the city is indisputable." while Palestinian negotiator Saeb Erekat countered with "The job of the Israeli Prime Minister should be to prepare his people for what it takes to make peace," and "He knows very much that there will never be peace between Palestinians and Israelis without East Jerusalem being the capital of the Palestinian state."

http://www.globalsecurity.org/military/library/news/2009/07/mil-090719-voa03.htm

Masihkah Tempat suci Islam milik orang Islam? Bebaskah Umat Islam beribadat didalam Masjidil Aqsa ?
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu in March had put on hold plans for the so-called King's Garden project in the Silwan neighborhood, citing international, and especially U.S., opposition. This new decision by Jerusalem authorities comes two weeks before Netanyahu is due to meet President Barack Obama in Washington and could sour that trip.

Today, State Department spokesman P.J. Crowley said the U.S. is concerned about the project.

"We've had a number of conversations with the government of Israel about it," Crowley said. "This is expressly the kind of step that we think undermines trust that is fundamental to making progress in the proximity talks," referring to the indirect, U.S.-mediated peace negotiations.

A Jerusalem municipal spokesman said the planning committee gave zoning approval to build 1,000 homes in Silwan and demolish 22 homes built illegally. About 60 other homes that Israel says were built illegally will be given permits. Palestinians say it is almost impossible to get permits, and the Obama administration has called on Israel not to demolish Palestinian homes.

The Palestinian Authority in Ramallah called for U.S. and international intervention to stop Jerusalem from moving ahead.

"This proves that Israel wants to destroy the indirect peace talks with the Palestinians," a Palestinian negotiator told Israel Radio.

http://www.aolnews.com/world/article/jerusalem-moves-to-demolish-palestinian-homes/19524962

Penentangan Kepada Idea Penjajahan.

Jika kita lihat Pengalaman kita menempuh kemerdekaan pada tahun 1946 sehingga 1957

Apakah yang akan berlaku sekiranya kita tidak menentang Malayan Union pada Tahun 1946 ?

Sekiranya kita terus kekal didalam Malayan Union tanpa tentangan daripada orang melayu selaku rakyat sultan pada ketika itu, kita tidak akan merdeka daripada penjajahan british . dan kuasa serta hak sultan akan terlucut dan diberikan negara kita sepenuhnya kepada Kerajaan british.dan tiadanya Malaysia yang kita diami pada hari ini.

Apabila terbentuknya Perlembagaan Tanah Melayu Pada tahun 1948, memberi ruang kepada mereka yang bukan melayu untuk bersama sama dengan Rakyat rakyat Sultan di Tanah Melayu .


Antara kandungan perlembagaan Perlembagaan Tanah Melayu 1948 ialah:

1. Sultan menjadi ketua negeri dan berkuasa melantik Menteri Besar.
2. Sultan diperakui melalui Undang-undang Tubuh negeri, manakala MB bertanggungjawab mengetuai pentadbiran negeri dalam persekutuan.
3. Kuasa kerajaan Pusat dan kerajaan Negeri tertakluk kepada Senarai Persekutuan dan Senarai Negeri.
4. Hak istimewa orang Melayu dan bumiputera diperakui semua pihak
5. Perlindungan terhadap agama Islam sebagai agama rasmi
6. Bahasa Melayu diperakui sebagai bahasa yang dilindungi
7. Kontrak sosial menjadi asas pembentukan masyarakat majmuk
8. Perkongsian kuasa antara kaum di Tanah Melayu dijadikan teras kemajuan negara


Pembinaan Negara Bermula.

Pada tahun 1954 , Tunku Abdul Rahman mengetuai Deligasi Kemerdekaan Negara Kita bagi menuntut kemerdekaan sepenuhnya daripada British, dan sekembalinya Tuanku Abdul Rahman dengan Jaminan kemerdekaan kepada tanah melayu dan juga membawa bersama jaminan kepada seluruh rakyat untuk menjadi rakyat tanah melayu yang merdeka.

Sekiranya kita tidak memulakan proses rundingan kemerdekaan pada tahun 1954, Kita tidak akan menjadi sebagai negara Merdeka sepenuhnya. Kita Hanya Akan melayang-layang tanpa arah seperti yang sedang berlaku di Palestin. dan Akhirnya, Kedaulatan Bagi sebuah Masjid menjadi pertaruhan.

Bagi kita mendaulatkan Palestin untuk berubah menjadi sebagai sebuah negara bebas , kita perlu berusaha mulai sekarang untuk mendesak meneruskan sokongan kita kearah pembebasan Palestin serta Masjidil Aqsa . Tanpa Kita melakukan usaha bagi menggerakkan kepada Keseluruhan Umat Islam ketika ini bagi menzahirkan semangat untuk membebaskan Al-Aqsa dari belenggu penjajahan rejim zionis.

Seharusnya Usaha Bagi mengerakkan Pembebasan Palestin tersebut dimulakan daripada Kita sendiri yang menyampaikan Hasrat dan aspirasi kita bagi melihat Palestin bergerak merdeka sendiri tanpa perlu dibayangi oleh mana mana pihak asing . Seperti kita di Malaysia yang telah pun mencapai kemerdekaan sepenuhnya tanpa bayangan daripada Penjajahan asing.

Seharusnya Pengkhianat kepada Masjidil Aqsa dan juga tanah Palestin ini tidak perlu lagi deierikan peluang untuk mereka hidup kembali di Malaysia. Dengan kemusnahan akhlak dan jurang popularisasi kaum yang sangat ketara, mencerminkan rupa siapakah sebenarnya Pakar ekonomi tersebut dikhalayak melayu dan rakyat Malaysia.

Tidak akan Kita menggalakkan dan membenarkan Rejim Zionis merakusi Kawasan di tebing barat dan semenanjung gaza yang seharusnya merupakan nilai yang terakhir bagi bangsa arab Palestin. Serta membiarkan Tangan tangan perencana ekonomi yang rakus merosakkan tanah yang pernah menjadi kiblat kita suatu masa dahulu.

Masih berdaulatkah Palestin dan mampukah islam mempertahankan Masjidil Aqsa?

.....

Ulasan