Laman Facebook yang menggalakkan polarisasi dikenalpasti.

Polarisasi diantara kaum yang semakin besar diantara masyarakat ketika ini semakin kelihatan dan semakin menular dikalangan Masyarakat Malaysia . dengan kepelbagaian kaum yang tinggal di Malaysia. 


Perbezaan yang dibuat berdasarkan kaum yang dibuat oleh sebuah parti politik yang kuat melaungkan kebebasan berpolitik secara sepenuhnya adalah suatu tindakan yang sebenarnya bertentangan dengan amalan demokrasi yang dilaksanakan oleh parti tersebut . ternyata slogan penyatuan kaum yang dilaungkan dalam "Malaysian Malaysia" dicabuli sepenuhnya dan juga tidak dilaksanakan sepenuhnya. 


Bagaimanakah mereka ingin mengucapkan kata perpaduan sekiranya diantara mereka dengan lantangnya mempromosikan danmenggunakan nilai perbezaan diantara kaum sebagai nilai kesejagatan mereka ? 


Dan disini Sebuah Laman telah dikesan sengaja meniupkan kembali Peristiwa 13 Mei didalam Halaman Facebook http://www.facebook.com/pages/wo-men-tao-yan-ma-lai-zi/108164002548381  






Disini kita boleh mengatakan bermacam macam telahan tetapi adakah kita terus bertindak keanak anakan seperti mereka dengan mengikuti jejak langkah mereka ? 


Hanya kita mampu buat ialah menyelami hati budi mereka dengan sepenuhnya . Apakah yangmereka Mahukan dan apakah yang mereka inginkan . dari situ kita akan dapat melihat dimanakah sebenarnya diri kita sebagai salah seorang diantara warga negara bangsa Malaysia . 


Bagi mereka yang ingin menterjemahkan kata kata didalam web tersebut dengan mudah , anda boleh menggunakan pelayar web Google Chrome ( http://www.google.com/chrome) dan lihat lah dengan mata sendiri apakah yang mereka perkatakan dan mereka inginkan dari Negara Kita ini . dan barulah sebarang tindakan lanjut boleh dibuat bagi menyelesaian pertikaian atau perselisihan yang berkaitan daripada penubuhan laman web ini . 




Dan juga disini Saya sebagai salah seorang diantara Admin Didalam Kumpulan Hentikan halaman perkauman ini,.我们讨厌马来仔!  ( http://www.facebook.com/pages/manage/#!/pages/Hentikan-halaman-perkauman-ini-wo-men-tao-yan-ma-lai-zi/121010587925200 )  Mengharapkan seberapa ramai sokongan agar laman perkauman tersebut yang setakat ini mempunyai 20,000 orang penyokong menghentikan operasi mereka sepenuhnya . 


Pendedahan ini bukan lah untuk memanjangkan isu ini supaya menjadi lebih buruk . tetapi sebagai pemberitahuan kepada rakan rakan semua agar tidak menyokong tindakan kumpulan yang menyalakan api perkauman tersebut , tetapi menyokong untuk menghentikan laman web tersebut dari terus beroperasi sahaja . 


Dan Saya disini Mengharapkan Agar rakan rakan samaada dari pada parti pemerintah , ataupun daripada penguatkuasa undang undang dapat bersama sama untuk mencari jalan jika tidak banyak,  yang mana dapat dipenuhi permintaan mereka janganlah pula diabaikan terus .Tetap Persepakatan dalam Barisan Nasional akan diutamakan .  


Saya disini tetap dengan pendirian saya Bahawa Malaysia sahaja negara yang mempunyai hak kedaulatan Melayu yang wajar dijaga dan melindungi budaya budaya lain di sini dengan bebas daripada ancaman globalisasi dunia . Seperti yang telah berlaku kepada budaya Masyarakat Cina dan India didunia. 


Tanpa Malaysia Melayu akan hilang dari dunia . 
Salam 1 Malaysia 
B8ND9FG49TFT